God Skole: Evaluering av endringsprosess III
Elever
Alle elever i skolen skal ha en trygg og god hverdag fri for krenkelser av alle slag. Alle elever skal dessuten ha et godt læringsmiljø der det er arbeidsro for alle, med mulighet til konsentrasjon og deltakelse i arbeidsprosesser.
Dette er en kartlegging for å avdekke i hvilken grad du som elev opplever at endringsprosessen i klassen bidro til:
- trygghet for alle
- fravær av krenkelser/ mobbing
- et godt læringsmiljø
- samstemte og samarbeidende lærere
1. Hvordan var situasjonen i klassen før endringsprosessen startet?
2. Har endringsprosessen bidratt til positive endringer for deg? Evt. på hvilke områder?
3. Ønsker du noe av skolen/ lærere for at timer, fag, læringsmiljø og trygghet/ trivsel skal bli enda bedre?
4. Opplever du at alle voksne er like flinke til å følge opp arbeidet med trygghet og et godt læringsmiljø?
5. Får du regelmessige elevsamtaler med kontaktlæreren din?
6. Har du hatt elevsamtaler med andre enn kontaktlæreren din?
7. Hvilke mangler har du sett eller opplevd i endringsprosessen?
8. Har du andre kommentarer eller ønsker?